Bijenwasdoeken.










De bijenwasdoeken zijn gemaakt van 100% katoen en bijenwas. 

Bijenwasdoeken zijn een alternatief voor plastic en/of aluminium folie en uitstekend geschikt om schaaltjes mee af te dekken, voedsel in te bewaren, je lunchpakket in mee te nemen, ze zijn zelfs geschikt om iets in te vriezen. Bijenwasdoeken zijn niet geschikt voor vlees of vis. Zelf neem ik de doeken mee naar de markt om vers gesneden kaas in te verpakken. 

De doeken vormen zich door de warmte van je handen. Hoe langer je de doeken gebruikt des te soepeler worden ze. Heb je na verloop van tijd het idee dat de was niet meer zo mooi verdeeld is, leg de doek dan in een voorverwarmde oven ( 80 C ) op een stuk bakpapier en de was vloeit weer egaal uit. Haal hem aan twee puntjes uit de oven, even wapperen en hij is weer als nieuw.

Mocht je de doeken eens willen reinigen dan kun je ze afspoelen met koud water en eventueel een drupje afwasmiddel. 
Bijenwasdoeken gaan ongeveer 8 maanden mee, daarna kunnen ze in de groene container.

Kleinfarmhuus wasdoeken zijn er in verschillende maten.


30 x 30 prijs € 6,00 per stuk.

35 x 35 prijs € 8,50 per stuk.

Een setje van 30 x 30 en 35 x 35 kost € 12,50 




2 opmerkingen:

  1. De post met mijn pakketje bijenwasdoeken kwam toen mijn vriendin hier was. Ik liet ze zien, legde uit wat het was en gaf haar er eentje. Ze is nu ook helemaal enthousiast!
    Ik was dat al, ik had gewoon geen zin(energie) ze zelf te maken, en ik vind deze mooi.
    Ook bedankt voor het kadootje!

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen